TŘÍDNÍ SCHŮZKY
po | út | st | čt | pá | so | ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1
| ||||||
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
| |
25
|
26
|
27
|
28
|
29
| ||
30
|
V pátek 2. 12. se palkovický, učitelský, volejbalový tým zúčastnil prestižního turnaje na Střední škole řemesel ve Frýdku.Místku. Po dvou vítěztvích a dvou porážkách naši učitelé obsadili solidní 5. místo a všem tak patří dík za reprezentaci školy i obce Palkovic.
Svatý Martin v prvních třídách
„Tak děti, jestlipak víte, kdo slaví tento pátek svůj svátek?“
Na dětských tvářičkách se objevily vrásky z přemýšlení. Jedinou odpovědí, kterou se paní učitelce dostalo, bylo bezelstné: „Můj tatínek, jmenuje se Martin.“ A na světě vznikla myšlenka věnovat pátek 11.11. právě Martinovi. Tedy, svatému Martinovi, abychom byli přesní (ne zmíněnému tatínkovi).
Seznámením s legendou o svatém Martinovi jsme začali už ve čtvrtek, protože co si budeme povídat, vidina pečení rohlíčků, zpívání, tancování a výroby mečů s prvňáčky ve čtyřech vyučovacích hodinách ne jedné zkušené učitelce přivodí zoufalý úsměv (jestli to tak můžeme nazývat) na tváři 😊
S vysvětlením, jak to vlastně s tím svatým Martinem bylo, nám pomohla knížka Čekání na Vánoce od Andrey Popprové. Ujasnili jsme si, proč se k příležitosti oslav tohoto svátku podává právě pečená husa, kdo je to vlastně žebrák a hlavně, co jsou to dobré skutky.
Na závěr čtvrtečního vyučování jsme si v pracovních činnostech vyrobili z kartonu podkovy, které jsme „okovali“ pomocí připínáčků. Práce se skutečnými kladívky, která neskončila úrazem ani poškozením majetku, podpořila naše těšení na další den.
V pátek nás čekala spousta práce. Stihli jsme vyválet těsto, rozdělit jej na správný počet dílů tak, aby dělení bylo spravedlivé, naplnit a zarolovat těsto do tvaru malého rohlíčku a už před velkou přestávkou v přízemí zvítězila vůně čerstvých svatomartinských rohlíčků nad „vůni“ dětských papučí.
Posilněni rohlíčky jsme si zazpívali a zahráli na svatého Martina. Osedlali jsme si koně (čtěte židličky) a za poslechu hudby zahráli celou legendu tak, že by se jistě i Martin sám poznal.
Děti měly možnost vybrat si z přichystaných pracovních listů, pomocí kterých se mohly procvičit v matematice, čtení nebo psaní.
Celé integrované vyučování jsme zakončili výrobou mečů. Alobalem děti obalily čepele, koženkou rukojeti a svůj výtvor si ozdobily drahokamy (samolepícími kamínky).
Věříme, že i když se pravděpodobně nedočkáme prvních sněhových vloček, přineslo dětem toto tematické vyučování nové poznání a především radost.
Martina Holovičová a Martina Fatrdlová
Adventní čas klepe na dveře a s ním kouzelná doba očekávání, nadějí, rozzářených dětských
očí a také tvoření. A právě společnému tvoření byla věnována čtvrteční akce, na které se
sešlo 18 prvňáčků se svými rodinnými příslušníky – sourozenci, rodiči či prarodiči, aby si
společně vyrobili adventní věnce. Pro všechny nadšené tvořílky byl připraven materiál,
ozdoby i pomůcky, jídelnou se celou dobu linula vůně jehličí, skořice a badyánu a vidět byla
soustředěná práce, kreativní nápady i odvážné kombinace. Výroba věnce ale nebyla
jediným cílem akce. Tím bylo také strávit společně čas příjemným povídáním, navázat nové
kontakty a vzájemně se blíže poznat. To vše se, věříme, povedlo a už teď přemýšlíme, na co
Vás nalákat příště.
Děkujeme všem účastníkům za příjemné odpoledne a přejeme krásný adventní čas s Vašimi
nejbližšími.
Martina Fatrdlová a Martina Holovičová
Výroba masek antických herců
V hodině češtiny se aktuálně se sedmáky věnujeme dramatu. Povídali jsme si o době antiky, jak tehdy vypadalo divadlo, jaké divadelní hry se hrály a jak vypadali tehdejší herci. Jeden člověk stihl zastat třeba i tři role/postavy najednou a potřeboval k tomu právě různé masky. Proto jsme se rozhodli, že si taky takové masky vyrobíme.
Dětem se jejich výtvory velmi povedly. Už je zbývá jen dozdobit v hodině výtvarné výchovy a pak použít při dramatizaci nějaké divadelní hry. Budeme vybírat z tvorby největšího z dramatiků - Williama Shakespeara, tak se můžete těšit, co nacvičíme.
Ivana Zemanová a 7. třídy